שלומית גליקס

תכנון ועיצוב פנים

1. בית פרטי בנס ציונה

את שלב התכנון עשיתי בסטאג' 🙂 הבית בן ה-300 מ"ר אשר ליוותי החל משלבי הבניה כולל קומת מרתף, קומת כניסה עם חלל ציבורי רחב ידיים, יחידת הורים עתידית המשמשת כחדר משחקים, וכן קומת מגורים ובה שלושה חדרי שינה עם אופציה לקומת גלריה עתידית.
התכנון התבסס על הרעיון של שילוב בין החוץ לפנים והכנסת שפע אור ונוף ירוק לתוך הבית באמצעות פתחים גבוהים ורחבים וכן באמצעות תאורה פונקציונליות לצד תאורת אווירה. נעשה שימוש בחומרים טבעיים כדוגמת רצפת אבן, בריקים ועץ גושני לצד זריקות צבע נעימות מודרניות, ונבחרו פריטי ריהוט, אמנות וטקסטיל אשר יחד יוצרים בית אותנטי, אקלקטי וייחודי המשקף את אופי דייריו.

2. דירת גג בגבעתיים

שפוץ מלא לדירה בת 120 מ"ר + 50 מ"ר גג פתוח בבניין משנות ה-90.
דיירי הבית אוהבים לארח חברים ובני משפחה כדרך חיים. חלומם ,שהיווה את הבסיס לתכנון הדירה מחדש, היה אזור ציבורי רחב שיאפשר זאת. גם אהבתם הרבה לפריטי וינטאג' היוותה קו מנחה בעיצוב הבית תוך מתן דגש על שילוב נכון ואיזון בין ישן לחדש הבא לידי ביטוי בבחירת החומרים, הצבעים והטקסטורות.
המטבח, ששימש את הדיירים הקודמים, הוסב לפינת אוכל רחבה ומוארת והמטבח החדש תפס את מקומו של חדר השינה הסמוך לדלת הכניסה. כתוצאה מכך גדל באופן משמעותי החלל הציבורי והפך את חלום הכנסת האורחים למציאות עבור בעלי הבית.

3. דירת 50 מ"ר בגבעתיים

שיפוץ דירה בת 3 חדרים בגודל 50 מ"ר בבניין בן שנתיים בגבעתיים. הדיירת אישה בשנות ה-60 חיה בגפה ואוהבת מאוד לקרוא ולארח חברות. מערך הריהוט בדירה היה בעייתי והיה צורך לתכנן אותו מחדש בהתאם לצרכי הלקוחה: ליצור פינת אוכל נעימה , לייצר סלון המאפשר מעגל שיחה נוח ועם זאת להשאיר טלוויזיה בחלל הציבורי על מנת שהנכדים יוכלו לצפות כשמגיעים, כן להתאים תכנית תאורה וחשמל למערך הריהוט החדש. התכנון התבסס בעצם על שימוש במשרביה בחלל אשר יצרה חציצה בין המסדרון לסלון כך שישמש גם קיר למדיה ולמזנון, ויחד עם זאת לא יתחום ויסגור את החלל עם קיר אטום ושלם.

4. וילה בהוד השרון

הפרויקט התחיל בעיצוב מחדש של קומת הגג והפיכתו לחדר עבור הבת הבכורה לכבוד בת המצווה. עם החשק בא התיאבון ובעלי הבית החליטו לעשות שינוי גם בחדר השינה הזוגי ובקומת הכניסה.  מבחינת קומת הכניסה מערך הריהוט שונה לישיבה פרללית (מקבילה) ובהתאם נעשו שינויים בנקודות התאורה והחשמל. הבית הולבש ורוהט מחדש עם חומרים חמים כגון עץ, בדים רכים וצבעים נעימים.