עיצוב פנים הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם. לא חשוב כמה תשקיעו בתהליך השיווק והמכירות, אתם תצטרכו גם להשקיע בוויזואליות של העסק שלכם – לא חשוב אם מדובר על משרד, מרפאה או סטודיו. עליכם לזכור שיש לכם הזדמנות אחת בלבד להשאיר רושם ראשוני מצוין על הלקוח או הלקוחות שלכם. באמצעות עיצוב פנים לעסקים, אתם תוכלו לזכות בהזדמנות זאת ולהפוך אותה לשווה עבורכם.

לפני שמתחילים תהליך עיצוב פנים – במה כדאי להתחשב?

סוג העסק שלכם והמסר שתרצו לשדר: עליכם לחשוב יחד עם איש או אשת מקצוע מתחום העיצוב שהינם בוגרי לימודי עיצוב פנים ויש להם ניסיון בעיצוב פנים לעסקים ומשרדים, מה תרצו לשדר ללקוחות.

אם אתם מתבלטים איך לבחור מוסד לימודים, קראו את הכתבה הבאה חמישה טיפים לבחירת מוסד לימוד לעיצוב פנים.

האם תרצו עיצוב שהינו מאופק או אולי דווקא עיצוב נועז ושונה. דוגמה לכך היא האם תבחרו בקירות עם צבע לבן או בז' או שתעדיפו דווקא כתמי צבע וגרפיטי. קירות לבנים במראה נקי ועדין יתאימו לעסק של עורכי דין, מרפאה וכו' ואילו קירות בכמה צבעים ועם גרפיטי, עשויים להתאים לסטודיו לעיצוב גרפי.

סוג הלקוחות שלכם ולמה הם מצפים – הלקוחות צריכים להרגיש נוח בעסק או המשרד שלכם. על כן, מומלץ שהעיצוב יעשה בהתאם. אם מדובר על סוכנות פרסום, אז העיצוב צריך להיות מדליק ומגניב. מה שכן אי אפשר לתת לו להשתלט יותר מדי כי בכל זאת רצוי שתהיה פינה בעסק/במשרד שתשדר רצינות ומקצוענות.

שימוש בחללי תצוגה וויטרינות – אם יש לכם עסק שמוכר מוצרים, תוכלו להציב כל מיני קופסאות או אריזות של המוצרים שלכם בחדר בו ממתינים הלקוחות וכמו כן בחדר הישיבות. אם אתם לא מוכרים מוצרים אלא שירותים, אז אפשר לתלות מספר תמונות שמאפיינות את העסק בשילוב הלוגו שלכם על קירות העסק וכך להציג את עצמכם ללקוחות.

עיצוב פנים בחלל העבודה

תהליך תכנון ועיצוב פנים יכלול שימוש בריהוט שמתאים לסגנון העיצוב שבחרתם לעסק. מומלץ שלא להעמיס יותר מדי ריהוט בחלל המשרד. ריהוט לעסק יכלול ויטרינות, ארונות, מדפים, כונניות, שולחנות משרדיים, כיסאות משרדיים וכו'. ניתן גם להוסיף פריטי טקסטיל שונים, וילונות, חפצי נוי ושטיחים.
מעצב או מעצבת בעלי ניסיון ייתנו דגש לפונקציונאליות הנדרשת לכל חלל בעסק שלכם (מחדר ההמתנה ועד חדר הישיבות) ויבצעו ניתוח של הצרכים שלכם וכמו כן ימליצו על תאורה מתאימה, ויתחשבו בפרמטרים כמו חלוקה נכונה של החלל, תנועתיות בחלל, זרימה בחלל ועוד.

איך לבחור מעצב או מעצבת פנים?

הבחירה המושלמת תהיה באיש מקצוע או אשת מקצוע בעלי ניסיון, תיק עבודות ועם התמחות בכל הקשור לעיצוב פנים של חללים מסחריים ועסקים. השוק מאוד תחרותי ועל כן נדרשת חשיבה מחוץ לקופסה. כל זאת על מנת לבדל את העסק מעסק אחר. ערכו סקר שוק ובדקו הערכה ראשונית של המחירים הצפויים לשירות עיצוב פנים לעסקים. שקללו את כל הפרמטרים ובחרו בהצלחה את איש או אשת המקצוע שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. קראו כאן אודות בית הספר של ברברה והרזומה המרשים בתחום עיצוב פנים.