מדריך לעיצוב חדר ילדים משותף

אם יש לכם חדר ילדים משותף, תוכלו לעצב אותו בצורה בה תוכלו לגרום לכל ילד להרגיש כאילו הוא נמצא בממלכה הפרטית שלו. כל מה שצריך לעשות הוא להקפיד על מספר כללים וכמו כן לבחור את הצבעים והרהיטים הנכונים. אם תיישמו את כל המפורט לעיל, תוכלו לעצב חדר מהמם ופרקטי. מוכנים? אנחנו מתחילים!

צילום: שי אפשטיין

ריצוף

על מנת להעניק מראה חמים לחדר הילדים, העדיפות היא לבחור בריצוף מסוג פרקט. הוא איכותי, מחזיק לאורך שנים רבות ומשרה בחדר אווירה נעימה. על רצפת הפרקט, אפשר להניח שטיח מעוצב וכמו כן שולחן קטן וכיסאות.

צבע לקירות

נכון, מדובר על חדר ילדים, אבל נסו להימנע מלצבוע את הקירות בצבעים חזקים ובולטים כמו תכלת וורוד. מה שכן אפשר לעשות הוא לבחור קיר אחד בחדר הילדים ואותו לצבוע בצבע אחד או להדביק עליו טפט, מדבקות קיר וכו'. בשאר הקירות, ההמלצה היא לבחור בצבעים ניטרליים כמו לבן ושמנת.

מיטה

מדובר על אחד מבין האלמנטים המרכזיים והחשובים שיש בחדר. המיטה צריכה להתאים לילד או לילדה עד כמה שניתן. גם כאן, מומלץ שלא לבחור מיטות ילדים שיהיו מעוצבות מדי כמו מיטות בצורת מכונית למשל. יש להעדיף עיצוב שיהיה סולידי ויתאים לילד, גם כשיגדל. אם בחדר מתגוררים שני ילדים, אז אפשר לרכוש מיטת קומותיים. זהו פתרון קלאסי ונהדר וגם כזה שיכול לחסוך המון מקום בחדר.

ארון

אל תעשו את הטעות הנפוצה ותרכשו ארון קטן כי הילד הוא קטן. מומלץ דווקא לרכוש ארון גדול וכזה שיהיה בצבע ניטרלי (לבן או שמנת). כך הוא ישתלב בהצלחה עם כל הריהוט שיש בחדר. עם הזמן, במידה ומקום האחסון בארון ייגמר לכם, תוכלו תמיד להוסיף סלי אחסון. אלו סלים בהם ניתן לאחסן את המשחקים של הילד.

תאורה

מלבד תאורה מרכזית שיש בחדר הילדים, מומלץ גם לרכוש מנורת לילה. היא יכולה לסייע משמעותית להירדמות של הילדים בגילאים שונים. אם הילד כבר בוגר, אפשר גם לרכוש מנורה ייעודית לשולחן הכתיבה. כיום, ניתן למצוא המון סוגים של מנורות, שיכולות להשתלב בצורה נפלאה עם הסגנון העיצובי שיש בחדר הילדים.

הלבשת החדר

אפשר לעצב את חדר הילדים בצורה ייחודית עם שטיחים, ווילונות, פריטי טקסטיל, מדבקות, קיר וטפטים. יש מבחר גדול של פריטים כאלה בכל מיני מחירים. מעבר לכך, כאשר הילד יגדל, אפשר גם להוסיף תמונות, כריות מעוצבות, שטיחים סרוגים ועוד (קראו עוד על טיפים לבחירת שטיחים). יש לשלב את כל הפריטים מבלי לצור עומס בחדר.

שורה תחתונה

אם אין לכם זמן לעצב בעצמכם את חדר הילדים, תוכלו לשכור את שירותיה של מעצבת פנים, בוגרת לימודי עיצוב פנים וכך לסמוך בנושא העיצוב על אדם מקצועי. אם אתם רוצים ללמוד את התחום ורוצים לעצב בעצמכם את חדר הילדים, תמיד תוכלו להירשם לקורס עיצוב פנים וליישם את מה שלמדתם אצלכם בבית.